مقالات مرتبط

مقالاتی که فکر میکنیم می توانند دیدگاه شما نسبت به موضوع ملک را عوض کنند

سرمایه گزاری در ارز دیجیتال یا بازار مسکن؟!

آگوست 30, 2021 | پیش بینی بازار مسکن, خرید مسکن, سرمایه گذاری, ویژه | ۰ نظر

سرمایه گزاری در ارز دیجیتال یا بازار مسکن؟!

بازار اقتصادی متزلزل، اصلی‌ترین انگیزه افراد جهت سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف، مانند ارز دیجیتال، طلا، سکه، مسکن و دلار است. اما به راستی، در میان روش‌های مختلف سرمایه گذاری که وجود دارد، بین سرمایه گزاری در مسکن و بازار ارز دیجیتال کدام یک بهتر است؟  ریسک سرمایه‌گذاری در کدام بازار در ایران کمتر است؟

 

به‌طور کلی می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در هیچ کدام از این دو بازار ، بدون ریسک نیست. پس شما قبل از آنکه هر یک از روش‌های موجود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، باید به این موضوع فکر کنید که آیا روحیه ریسک پذیری دارید یا خیر؟ آیا زمان کافی برای رصد بازار و آگاهی به موقع از تغییرات ایجاد شده را دارید یا خیر؟ آیا با اصول سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های خطرناک و ریسک پذیر آشنا هستید یا خیر؟ چرا که تنها در این صورت است که می‌توانید با چشمانی باز در این مسیر پر پیچ و خم قدم بردارید.

 

خیلی ها سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را ترجیح می‌دهند. چرا که معتقد هستند خاک هیچ وقت از بین نرفته و با گذر زمان به احتمال زیاد ارزشش بیشتر می‌شود. البته، ناگفته نماند که ارزش مسکن در هر کشوری، به میزان تورم آن کشور نیز بستگی دارد. به عبارت دیگر، در صورتی که قیمت خرید تجهیزات ساختمانی افزایش پیدا کند، به قیمت مسکن نیز اضافه می‌شو، اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که این افزایش قیمت در چه حد است؟ آیا موجب چندین برابر شدن سرمایه می‌شود؟ چه مدت زمان باید صبر کرد تا شاهد افزایش سرمایه در بازار مسکن بود؟

 

به‌طور کلی، بازار مسکن، یکی از بازارهایی است که سرمایه‌گذاری در آن معمولاً کم ریسک تر و تقریباً همیشه با سود همراه است. اما اینکه ظرف چه مدت زمانی شما به چه میزان سود خواهید رسید، درست مانند سایر بازارها، یک سؤال بی جواب است. همچنین بازار مسکن یک بازار سرمایه ای گران است، یعنی هر کسی با هر بودجه ای قادر به ورود به این بازار نیست و برای تهیه مسکن و سرمایه گذاری در این بازار حداقل سرمایه های چند صد میلیون تومانی نیاز است.

 

در سوی دیگر ارزهای دیجیتال را داریم که یکی از جدیدترین بازارهای سرمایه‌گذاری هست که با وجود تمام نوساناتی که پشت سر گذاشته‌اند، هنوز هم بسیاری از سرمایه گذاران، تمایل به سرمایه‌گذاری در آن را از دست نداده‌اند. در میان انواع ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری یا خرید بیت کوین و اتریوم که از جمله محبوب‌ترین ارزها هستند همواره از جذابیت بالایی برخوردار است.

 

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، از نظر بسیاری از افراد، با ریسک بالاتری همراه است. چرا که هنوز هم قوانین مشخص و نوشته شده‌ای در مورد این ارزها وجود ندارد. با این حال، به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین در توسعه این ارزها، به نظر می‌رسد که در آینده ای نه چندان دور، میزان استفاده از این ارزها جهت انجام معاملات تجاری و نقل و انتقالات مالی، به شدت افزایش پیدا کند.

 

از طرف دیگر، با توجه به اینکه همانند طلا، ارزش ارزهای دیجیتال نیز وابسته به بازار جهانی است، انتظار افزایش قیمت در هریک از آنها، چندان غیرمعقول نیست. علاوه بر این، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای تمامی افراد با هر میزان سرمایه امکان پذیر است.

 

با در نظر گرفتن موارد گفته شده اینگونه نتیجه گیری می کنیم که همواره بازار های جدید مخصوصا آنها که در مدت زمان کمتری مورد استقبال عده زیادی قرار میگیرند همواره می توانند فرصت مناسبی برای سرمایه گزاری و چند برابر کردن سرمایه ها باشند اما از سویی ریسک های بالاتری نیز دارند.

 

تنها توصیه ای که در این زمینه می توانیم به کاربران اپلیکیشن یک دو سه ملک و بازدید کنندگان سایت داشته باشیم این است که بسته به میزان سرمایه و ریسک پذیری خود می توانند هردو بازار را در تیررس خود داشته باشند و در بهترین زمان بازارها  وارد این بازارها شوند و از سودهای موجود هم بهرمند شوند و جانب احتیاط را نیز از باب ضرر های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

و نهایتا هم این که قطعا نظرات شما چراغ پیش روی ما برای ادامه خواهد بود پس حتما بعد از مطالعه این یاداشت ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید و همچنین اگر سوالی دارید که پاسخ آن را با خواندن این مقاله (چند توصیه برای مشاوران املاک تازه کار) نگرفته اید می توانید در صفحه اول سایت باما درمیان بگذارید تا توسط کارشناسان تیم یک دو سه پاسخ داده شده و از طریق پیامک به شما اطلاع داده شود یا می توانید اپلیکیشن یک دو سه را رایگان دانلود کنید و به صورت تلفنی با کارشناسان ملکی و حقوقی در ارتباط باشید.

 

سخاوت سلیمی

بنیانگذار تیم یک دو سه

کارشناس مسکن ، مشاور حوزه املاک

 

 

محاسبه حق کمیسیون

 

اشتراک گذاری

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات

اختلاف متراژ در پیش فروش

اختلاف متراژ در پیش فروش

اختلاف متراژ در پیش فروش در قسمت سوالات حقوقی و ملکی یک دو سه دوستی از شهر همدان از ما پرسیده اند که :آپارتمانی را که پیش خرید کرده بودم قبل از تکمیل فروختم، حتی کسی که از من خریده بود هم فروخته است! الان موقع سند زدن ۱۵ متر بیشتر از متراژ قید شده در قولنامه شده است ،...

حق کمیسیون بیشتر بگیریم اما چطور؟

حق کمیسیون بیشتر بگیریم اما چطور؟ درشرایطی که کار بر روی بعضی از فایل‌های ملکی بعضا هفته‌ها زمان می‌برد وقتی به حق کمیسیون دو سه میلیونی ختم شود زجرآور هم می‌شود. مشاورین املاک قانونا نمی‌توانند حق کمیسیون بیشتر از نرخنامه بگیرند اما این بدان معنی نیست که هیچ راهی...

نحوه قراداد نویسی املاک موروثی

املاک موروثی و نکات ضروری برای آن اگر مشاور املاک هستید و تصمیم گرفته اید که در این شغل باقی بمانید لازم است دانش قرارداد نویسی خود را افزایش دهید یکی از مواردی که در این خصوص مهم است نکات قرارداد نویسی املاک ورثه ای است . این سه رکن را در کلیپ زیر ببینید!  ...

چه کنم وقتی مستاجر من ادای لئوناردو دی کاپریو را در می آورد؟

چه کنم وقتی مستاجر من ادای لئوناردو دی کاپریو را در می آورد؟

 بدیهی است که همه مستاجرین انسانهای شریف و آبروداری هستند ولی گاه در مواقع بسیار نادری پیش می آید که مستاجری کلا پرداخت اجاره بها را در شمول وظایف خود ندیده …

قابلیت‌های یک دو سه

اگر جزو افرادی هستید که یک دو سه ملک را فقط به خاطر محاسبه حق کمیسیون آن استفاده می کنید نگاهی به کلیپ زیر داشته باشید و با دیگر قابلیت‌ها و خدمات رایگان آن آشنا شوید و از آن استفاده نمایید.     قابلیت‌های یک دو سه: مشاوره های تخصصی با استفاده از اپلیکیشن...