مقالات مرتبط

مقالاتی که فکر میکنیم می توانند دیدگاه شما نسبت به موضوع ملک را عوض کنند

وام مسکن و انواع آن قسمت اول

آوریل 20, 2020 | خرید مسکن, مشاور املاک, ویژه | ۰ نظر

شاید خرید خانه زمانی فقط به منظور تامین جایی برای سکونت بود اما دیگر فقط آن نقش سنتی خود را ندارد با نگاهی به آمار قیمت های مسکن در سالهای گذشته و افزایش رعب انگیز قیمت مسکن می توان گفت که دیگر مسکن نه فقط برای سکونت بلکه بازاری امن برای حفظ ارزش دارایی به حساب می آید از این رو بیشتر جوانان در تلاشند که به هر وسیله ای که شده قبل از این که قیمت مسکن بیشتر از این سربه فلک بکشد مسکنی را برای خود تهیه بکنند و به دلیل بالا بودن قیمت مسکن عموما وام یکی از اصلی ترین گزینه های پیش رویشان است .تورم سالانه در کشور به حدی رسیده که اخذ وام با سود های سرسام آور برای تهیه خانه کاری غیر منطقی نخواهد بود و حتی توصیه کارشناسان مسکن تیم یک دو سه نیز این است که اگر می توانید با دریافت وام مسکن تهیه کنید این کار را به تاخیر نیاندازید. وام مسکن زوجین و انفرادی از مشهورترین و محبوب ترین انواع وام هایی هستند که در زیر نیم نگاهی به آنها خواهیم داشت .

وام انواع مختلفی دارد و هر کدام با توجه به شرایط موجود شاید باعث شود راحت‌تر بتوانید خانه مد نظرتان را خریداری کنید. در این متن نگاهی کامل و جامع به انواع این وام انداخته شده است اما جهت جلوگیری از طولانی و خسته کننده شدن مقاله آن را در چند قسمت قرار خواهیم داد تا کاربرانمان بسته به نیازشان بتوانند از آن استفاده کنند. عناوین بررسی شده در مقاله انواع وام و شرایط دریافت تسهیلات در سال ۹۹ به شرح زیر است:

  • انواع وام مسکن
  • انواع وام مسکن با سپرده گذاری
  • انواع وام مسکن بدون سپرده گذاری
  • وام ساخت مسکن
  • وام تعمیرات مسکن
  • لیست بانک هایی که تسهیلات وام مسکن می دهند
  • شرایط وام مسکن چیست؟
  • ثبت نام چطور انجام می شود؟
  • مدارک لازم وام مسکن چیست؟
  • ضمانت وام مسکن چگونه است؟
  • اقساط وام مسکن چگونه است؟
  • سود بازپرداخت وام مسکن چگونه محاسبه می شود؟
  • تفاوت وام مسکن زوجین و وام مسکن مجرد چیست؟
وام مسکن چقدر است؟

جواب این سوال بستگی مستقیمی به نوع وام و تسهیلاتی که شرایط لازم برای دریافت آن را دارید بستگی دارد. هر کدام از این وام‌ها میزان عددی مشخصی را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهند در نتیجه حتی می‌توان میان وام‌ها تفاوت ایجاد شد. اعداد وام از بیست میلیون تومان شروع می‌شود و بعضی از آن‌ها تا دویست و پنجاه میلیون نیز می‌رسد.

انواع وام مسکن

وام‌های مسکن به دو گروه کل تقسیم می‌شود. وام‌هایی که افراد با خرید اوراق ممتاز از بازار بورس دریافت می‌کنند و وام‌هایی که از محل صندوق پس‌انداز مسکن پرداخت می‌شود. شرایط گرفتن وام‌های مسکن در نحوه پرداخت، زمان انتظار و سود بازپرداخت متفاوت است. هر دو گروه این وام‌ها با شرایط مختلف به زوج‌ها و انفرادی پرداخت می‌شود.

وام‌های اوراق‌دار

برای دریافت وام‌های مربوط به خرید اوراق ممتاز در بازار سرمایه، متقاضیان باید برای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگ اوراق خریداری کنند. قیمت هر برگ اوراق نیز تقریبا ۷۵ هزار تومان است. یعنی به عبارتی برای دریافت هر ۷ میلیون تومان وام اوراق دار می بایستی یک میلیون تومان هزینه کنید

اقساط وام را می‌توان به روش ساده یا پلکانی پرداخت کرد. بازپرداخت به روش ‌های ساده و پلکانی وجود دارد. برای دریافت وام از طریق اوراق، محدودیت دفعات وجود ندارد ونیاز به سپرده گذاری نیست.

 

شهر سقف تسهیلات نرخ سود مدت زمان بازپرداخت اقساط
تهران ۱۰۰ میلیون تومان ۱۷/۵ درصد ۱۲ سال ۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان
مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان ۱ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان
سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان ۱ میلیون تومان
تهران ۱۰۰ میلیون تومان ۱۶ درصد (بافت فرسوده) ۱۵ سال ۱ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان
مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان ۱ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان
سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان ۸۸۲ هزار تومان

وام مسکن یکم ۹۹

وام مسکن یکم یکی از پر تقاضا ترین وام های حاضر است ، این وام صرفا در اختیار کسانی قرار میگیرد که برای اولین بار قصد خرید خانه را داشته باشند و هیچ سند ملکی به نامشان نباشد و بسته به میزان تورم در کشور در سال های اخیر مبالغ متفاوتی را داشته است ، تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم هم به زوج‌ها و هم به صورت انفرادی پرداخت می‌شود. برای این وام در شهر تهران مبلغ ۸۰ میلیون است. این عدد برای مراکز استان‌‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۶۰ میلیون است. و در سایر مناطق تا ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

زوج‌ها در شهر تهران می‌توانند تا ۱۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. این در حالی است که برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تا ۱۲۰ میلیون تومان و سایر مناطق نیز تا ۸۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بازپرداخت این نوع وام  به صورت ۱۲ ساله است و شخصی که این وام را دریافت می‌کند باید این موارد مهم را در نظر داشته باشد که  برای دریافت این وام باید نیمی از مبلغ وام را به مدت یک سال سپرده‌‌گذاری کنید. این بدین معنی است که اگر شما درخواست وام ۸۰ میلیونی را داده باشبد باید مبلغ ۴۰ میلیون آن را حداقل به مدت یکسال سپرده گذاری کنید.

 

وام ۲۰ میلیون تومانی صندوق پس‌انداز مسکن

مراحل دریافت این نوع وام بسیار خسته کننده است به طوری که بعضا شما برای دریافت فقط ۲۰ میلیون تومان وام مسکن بعضا تا سه سال منتظرخواهید ماند زمان انتظار برای این وام از یک سال تا سه سال می باشد  و حداقل می بایستی ۳ میلیون تومان را در این مدت درحساب خود داشته باشید نرخ سود این وام ۱۱ درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام بانک ۱۲ سال است و مثل دیگر وام‌ها به دو روش ساده و پلکانی سالانه و دوره‌ای قابل پرداخت است با نیم نگاهی به میزان تورم سالانه کشور متوجه خواهید شد که ۲۰ میلیون تومان دیگر آن ارزش پولی که بتواند مشکلی را حل کند را نخواهد داشت

 

وام خرید زمان

طرح دیگری به نام وام خرید زمان وجود دارد که از محل صندوق پس‌انداز مسکن پرداخت می‌شود. در این حالت، متقاضی می‌تواند پس از گذشت شش ماه از سپرده‌گذاری از امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن خود استفاده کند و بیش از ۸ میلیون تا سقف ۱۲ میلیون تومان وام دریافت کند.

برای دریافت این وام متقاضی باید دو برابر مبلغ وام دریافتی را به مدت شش ماه سپرده‌گذاری کرده باشد. مثلا برای دریافت وام ۸ میلیونی، باید ۱۶ میلیون تومان را به مدت شش ماه در حساب خود نگه دارید.

از شرایط دریافت وام به صورت خرید زمان سپرده‌گذاری ۲۴ میلیون تومان به مدت ۶ ماه است. نرخ سود این وام بانک مسکن به صورت خرید زمان ۱۱ درصد است.

بازپرداخت این وام بانک مسکن در طرح خرید زمان در طول ۱۲ سال است که ساده‌ترین روش بازپرداخت آن در ۱۲ سال بدون احتساب مبلغ بیمه ماهیانه ۱۶۵ هزار تومان خواهد بود ، سن خانه‌ای که با این وام خریداری می‌شود نباید بیشتر از ۲۵ سال باشد.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است و در اینجا به پایان نمی رسد، قسمت دوم هم دارد ما برای اینکه بحثی به شیرینی وام بحثی خسته کننده برای شما نشود این مقاله را در دو قسمت برای شما  ارايه کردیم . در صورتی که تا اینجای داستان آنچه را به دنبالش بودید را نیافته اید به قسمت دوم همین مقاله سری بزنید و اگر باز سوالی برایتان ماند که پاسخی دریافت نکردید آن را در صفحه اول سایت با ما مطرح کنید تا توسط کارشناسان ما  به آن پاسخ داده شده و از طریق پیامک به شما اطلاع داده شود ، همچنین می توانید با دانلود اپلیکیشن یک دو سه به صورت تلفنی و رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید و جواب سوالات خود را دریافت نمایید.

 

سخاوت سلیمی

بنیانگذار تیم یک دو سه

کارشناس مسکن ، مشاور حوزه املاک

 

محاسبه حق کمیسیون

 

اشتراک گذاری

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات

اختلاف متراژ در پیش فروش

اختلاف متراژ در پیش فروش

اختلاف متراژ در پیش فروش در قسمت سوالات حقوقی و ملکی یک دو سه دوستی از شهر همدان از ما پرسیده اند که :آپارتمانی را که پیش خرید کرده بودم قبل از تکمیل فروختم، حتی کسی که از من خریده بود هم فروخته است! الان موقع سند زدن ۱۵ متر بیشتر از متراژ قید شده در قولنامه شده است ،...

حق کمیسیون بیشتر بگیریم اما چطور؟

حق کمیسیون بیشتر بگیریم اما چطور؟ درشرایطی که کار بر روی بعضی از فایل‌های ملکی بعضا هفته‌ها زمان می‌برد وقتی به حق کمیسیون دو سه میلیونی ختم شود زجرآور هم می‌شود. مشاورین املاک قانونا نمی‌توانند حق کمیسیون بیشتر از نرخنامه بگیرند اما این بدان معنی نیست که هیچ راهی...

نحوه قراداد نویسی املاک موروثی

املاک موروثی و نکات ضروری برای آن اگر مشاور املاک هستید و تصمیم گرفته اید که در این شغل باقی بمانید لازم است دانش قرارداد نویسی خود را افزایش دهید یکی از مواردی که در این خصوص مهم است نکات قرارداد نویسی املاک ورثه ای است . این سه رکن را در کلیپ زیر ببینید!  ...

چه کنم وقتی مستاجر من ادای لئوناردو دی کاپریو را در می آورد؟

چه کنم وقتی مستاجر من ادای لئوناردو دی کاپریو را در می آورد؟

 بدیهی است که همه مستاجرین انسانهای شریف و آبروداری هستند ولی گاه در مواقع بسیار نادری پیش می آید که مستاجری کلا پرداخت اجاره بها را در شمول وظایف خود ندیده …

قابلیت‌های یک دو سه

اگر جزو افرادی هستید که یک دو سه ملک را فقط به خاطر محاسبه حق کمیسیون آن استفاده می کنید نگاهی به کلیپ زیر داشته باشید و با دیگر قابلیت‌ها و خدمات رایگان آن آشنا شوید و از آن استفاده نمایید.     قابلیت‌های یک دو سه: مشاوره های تخصصی با استفاده از اپلیکیشن...